تاریخ اکران فیلم سریع و خشمگین ۹ دوباره به تعویق افتاد

اینطور که پیداست یونیورسال استودیوز به دنبال تعطیلی سینماها و محدودیت‌های کاری و اجتماعی ناشی از دنیاگیری کروناویروس، باری دیگر تاریخ اکران فیلم «سریع و خشمگین ۹» را به تعویق می‌اندازد.

هنگامی که صحبت از بهترین فیلم‌های سبک اکشن با حضور شخصیت‌هایی قوی هیکل و اتومبیل‌هایی گران قیمت در میان باشد، مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین (Fast and Furious) احتمالا نخستین آثاری هستند که به ذهن هر سینمادوستی خطور می‌کنند؛ سری پرطرفداری که از سال ۲۰۰۱ کار خود را آغاز کرده و تا به امروز ۹ فیلم موفق در دنیای آن ساخته شده است و داستان شخصیت‌های‌اش در سال ۲۰۲۲ و با قسمت یازدهم به پایان می‌رسد.

در نسخه‌های اخیر، فیلم‌های این سری کمی از اصالت خود یعنی روایت داستانی هیجان‌انگیز در دل مسابقات غیرقانونی فاصله گرفته‌اند و بیشتر به سمت به تصویر کشیدن صحنه‌های اکشن پر زرق و برق سوق داده شده‌اند و به همین خاطر از میزان مقبولیت و ارزش این مجموعه در نظر سینمادوستان حرفه‌ای کاسته شده است، اما به هر حال هنوز هم دنباله‌های سریع و خشن برای عموم فیلم‌بین‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و رکوردهای فوق‌العاده‌ای را در باکس آفیس ثبت می‌کنند.

نسخه‌های نخست این سری در سراسر جهان به فروش‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری دست یافته‌اند، اما پس از نسخه‌ی ششم و با افزایش محبوبیت سریع و خشمگین، این فیلم‌ها فروش‌های میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند. دو نسخه‌ی اصلی پیشین این مجموعه یعنی «سرنوشت خشمگین» و «خشمگین ۷» با بودجه‌ی ۲۵۰ و ۱۹۰ میلیون دلاری به ترتیب موفق به فروشی بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۲۳۶ میلیون دلار و ۱ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار شدند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.